افتتاح طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای آهنگران در نیشابور

طرح آبیاری تجمیعی امیران در روستای آهنگران در شهرستان نیشابور با حضور جناب آقای قیصری معاونت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، جناب آقای پورسلطانی رئیس اداره مهندسی زراعی، جناب آقای بیاتی ناظر عالی شهرستان نیشابور، به مساحت 70 هکتار افتتاح شد.

طراحی سیستم های آبیاری تحت فشار  | مهندسین مشاور آب

بحران آب در ایران یکی از بزرگترین مشکلاتی می باشد که در سالهای اخیر تمام جوانب زندگی و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است. آقای جعفر جوادی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی نیز در دومین نشست از سلسله نشست‌های «سمپوزیوم بحران و چالش های آب  و کشاورزی» که در سالن اجتماعات دانشگاه آموزش عالی کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: استان خراسان ۳۷ دشت آبی دارد که از این تعداد ۳۴ دشت آن ممنوعه است و با محدودیت برداشت مواجه است. همین مسئله، اهمیت بحران آب و مدیریت منابع آب را در این استان و لزوم بهره‌گیری از علوم نوین و طراحی سیستم‌های آبیاری با ساختار و تکنولوژی‌های جدید را نشان می‌دهد. 
طراحی سیستم‌های آبیاری و زهکشی بدون ایراد و همچنین تحویل مستندات آن شامل نقشه‌ها و محاسبات برای اجرا به منزله ی پایان کار مهندسین مشاور نیست بلکه اجرای صحیح و کاربردی سیستم‌های آبیاری، باعث افزایش راندمان سیستم آبیاری و افزایش راندمان کاربرد آب در مزرعه می‌شود. همین مسئله اهمیت این امر را برای مدیران جهاد کشاورزی استان نیز بیش از پیش کرده است و در راستای افزایش بهره‌وری آب اهتمام می‌ورزند.
 

طراحی سیستم های آبیاری تحت فشار  | مهندسین مشاور آب برهان