افتتاح طرح 337 هکتار اراضی شرکت شکر قند با حضور مشاور وزیر و مجری طرح

طرح شرکت شکرقند شاهرود با حضور جناب آقای عباسی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری و جناب آقای شاهینی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در سطح 337 هکتار آبیاری قطرهای و آبیاری کم‌فشار افتتاح شد.

سیستم های آبیاری | آبیاری تحت فشار | مهندسین مشاور

نیاز به سیستم آبیاری محصولات کشاورزی از دیرباز همزمان با دست یافتن بشر به کشاورزی پدیدار شد. هزاران سال بشر با تکیه بر انتقال آب در کانال‌های خاکی به آبیاری محصولات کشت شده پرداخته است. با رشد جمعیت کره زمین و فشار برای تولید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی، پیشرفت سیستم‌های آبیاری درجهت افزایش راندمان و افزایش کارایی نیز وارد مرحله جدیدی شد که سیستم‌های آبیاری تحت فشار محصول نهایی این پیشرفت در سال‌های اخیر می‌باشد. در این راستا اهمیت طراحی دقیق این سیستم‌های آبیاری و نحوه اجرای آن، باعث افزایش بهره‌وری و کارایی سیستم‌های آبیاری می‌شود.
گروه شرکت‌های آب برهان، با تجربه بسیار خود، تلاش خود را کرده است تا سیستم آبیاری تحت فشار و آبیاری کم‌فشار اراضی شرکت شکر (کارخانه قند شاهرد) را به نحو احسن طراحی کند و این سیستم علاوه بر کارایی، مورد تایید بهره برداران نیز قرار گیرد. این امر طی جلسات توجیهی، پیش از اجرای طرح مورد تایید مدیران ارشد این شرکت قرار گرفت.

طراحی سیستم‌های آبیاری انتهای کار نیست و نحوه اجرای آن، اهمیت بسیار بالایی در راندمان سیستم آبیاری و عملکرد آن دارد. شرکت پیمانکاری آب برهان آوان، با سابقه چندین ساله خود در صنعت آب، اجرا و پیاده سازی این سیستم‌ها را به عهده داشته است و در این راستا اهمیت این امر با حضور و بازدید مسئولان سامانه‌های نوین آبیاری مشخص می‌شود.

 

اجرای سیستم آبیاری قطره ای و کم فشار